Zadanie
Klientom sme v tomto prípade boli – paradoxne – my sami. Chceli sme sa popasovať so zaužívanými predstavami, že vendingové automaty neponúkajú dobrú kávu a neumožňujú vychutnať si svoj nápoj či snack naplno.
Prišli sme preto s myšlienkou posunúť vending na novú úroveň – vytvoriť jedinečný koncept vonkajšieho predajného miesta, ktorý by spájal kvalitné produkty s možnosťou zastaviť sa a vychutnať si ich pri príjemných stretnutiach. A to kedykoľvek, bez nutnosti navštíviť kaviareň.
Výzvou boli nároky na prispôsobenie konceptu rôznym exteriérovým podmienkam. S ohľadom na minulosť a pandemické časy muselo riešenie spĺňať aj vysoké hygienické štandardy.
Riešenie
Hlavnými požiadavkami pre riešenie boli multifunkčnosť, prenosnosť a variabilita – nemohlo ísť o pevnú stavbu. Základným kameňom konceptu sa stala unimobunka, ktorá poskytuje široké možnosti prispôsobenia, je ľahká na manipuláciu a umožňuje prípadnú prestavbu do inej podoby.
Hotspot je vybavený dvoma strojmi, ktoré sa môžu pochváliť najnovšími technológiami. V tele nápojového automatu Necta Maestro sa nachádza profesionálny zrnkový kávovar, ktorý zabezpečuje stabilnú teplotu, tlak či mletie zŕn pri každej vydanej šálke. Automat na snacky Necta Orchestra sa vyznačuje energeticky efektívnou prevádzkou a mimoriadne vysokou kapacitou až 53 kg produktov.
Pridanou hodnotou návrhu je spojenie vendingu s možnosťou sociálnej interakcie. Hotspot vytvára komfortný priestor na stretnutia pri dizajnových stand by stoloch v tvare sudu. Celá plocha je zastrešená, osvetlená a otvorená pre kontakt s exteriérom, kde je možné umiestniť ďalšie stoly. Kombinácia použitých materiálov – dreva a kovu – dotvára elegantný, moderný vzhľad.
Výsledok
Hotspot sme umiestnili na frekventované miesto vedľa budovy našej spoločnosti. V lokalite tým vznikla nová alternatíva ku kaviarni či čerpacej stanici. Výhodou je, že hotspot umožňuje predaj bez potreby personálu a zároveň vytvára možnosť socializácie pre ľudí, ktorí sú na prechádzke, pri hre s deťmi alebo sa venujú inej aktivite. Hotspot sa zároveň stal pre nás miestom testovania noviniek a sledovania zákazníckeho správania, ktoré si ľudia rýchlo obľúbili.